Hoe kan je het beste ontspannen?

Veel mensen denken dat yoga zelf al ontspanning is. Dit is in sommige gevallen ook waar, maar ook in veel gevallen niet. Yoga kan namelijk erg intensief zijn en dus ook leiden tot heftige spierpijn.

 

Yoga

Zoals ik net al aangaf zijn er ook vormen van yoga die erg ontspannend zijn. Als je dus een intensieve yoga hebt gedaan, zou je daarna nog wat ontspanningsoefeningen kunnen doen. De houdingen die ik zeker aan kan raden zijn de kinderhouding, de liggende twist en savasana. Vooral de laatste is erg ontspannend. Savasana betekent letterlijk lijkhouding. Je probeert dus eigenlijk gewoon comfortabel op je rug te gaan liggen en in slaap te vallen.

 

Sauna en bubbelbad

Wil je iets meer dan alleen de savasana? Dan raad ik een ontspannende middag in de spa aan. Ikzelf vind het vooral erg ontspannend om de sauna en een jacuzzi af te wisselen. Zo kan je in de sauna genieten van de warmte en in de jacuzzi kan je de massageknoppen zijn werk laten doen. Ideaal voor als je veel spierpijn hebt.

 

Mediteren

Naast yoga en de spa zou je ook nog kunnen mediteren. Dit kan je eigenlijk elk moment van de dag doen. Plan even 10 minuten van je dag in om stil te zitten en je ergens op te focussen. Dit kan bijvoorbeeld je adem zijn maar ook een voorwerp, zoals een kaars.